Usein kysyttyä

Kuka voi rekisteröityä?

Jäsenten täytyy olla joko yrityksiä, joilla on Y-tunnus tai kevytyrittäjiä, jotka käyttävät laskutuspalveluita, kuten UKKOa, Eezya tai muuta vastaavaa. Pääset jäseneksi rekisteröimällä yrityksesi Linqitin nettisivuilla. Kaksi ensimmäistä kuukautta ovat aina ilmaisia. Näin saat mahdollisuuden testata Linqitiä ja sen toimintoja ilman maksua. Kun testikausi on ohi, päätät itse, jatkatko jäsenyyttä.

Kuinka pitkäksi aikaa sitoudun?

Jäsenyytesi sitoo sinua aina 6 kuukauden jakson ajan. Tehdäksemme jäsenyyden niin helpoksi kuin mahdollista, se uusiutuu automaattisesti, mikäli et irtisano sitä. Jos haluat päättää jäsenyytesi, se on tehtävä vähintään 14 päivää ennen nykyisen 6 kuukauden jakson päättymistä. Jos päädyt irtisanomaan jäsenyytesi, profiilisi poistetaan Linqitistä, kun nykyinen 6 kuukauden jakso on päättynyt (halutessasi toki myös aiemmin).

Kuinka pidän profiilini eläväisenä?

Vastaat itse omasta profiilistasi. Meidän tavoitteemme on olla tehokas verkosto, joka luo yrityksille synergiaetuja. Jäsenet voivat vaikuttaa tähän omalta osaltaan varmistamalla, että tiedot omassa profiilissa ovat päivitettyjä ja relevantteja. Kun olet luonut profiilisi, päivitä saatavuutesi kalenteriin säännöllisesti. Sen lisäksi jäsenyys ei meidän puolestamme edellytä muita toimenpiteitä. Palvelun toiminnan sujuvuuden takia toivomme, että vastaat kaikkiin Linqitissä saamiisi työtarjouksiin, riippumatta siitä, pidätkö tarjousta kiinnostavana vai valitsetko kieltäytyä siitä.

Ovatko tietoni turvallisissa käsissä?

Kyllä, meillä tietosi ovat turvassa. Linqit on vain rekisteröityneille käyttäjille. Jaamme profiilisi ja tietosi vain yrityksille, jotka etsivät työvoimaa, emme muille palveluntarjoajille. Jäsenet, joilla on käytössään pelkkä myyntipalvelu, näkevät Linqitistä löytyvät yritykset, mutta eivät profiilien tarkempia tietoja. Jäsenet, joilla on käytössään sekä osto- että myyntipalvelu näkevät kaikkien jäsenten profiilit. Rekisteröimiäsi tietoja käytetään ainoastaan palveluun kuuluviin hakuprosesseihin. Hinta- ja saatavuustietoja käytetään, jotta järjestelmä pystyy etsimään ostavalle yritykselle sen kriteerit täyttäviä resursseja. Linqit ei myy tietoja eteenpäin ulkopuolisille toimijoille.

Kuinka Linqit säilyttää tietojani?

Tallennettuja jäsentietoja käytetään ainoastaan Linqitin omaan tarkoitukseen. GDPR-vaatimusten mukaiset käyttäjäehtomme ja tietosuojakäytäntömme ovat luettavissasi, mikäli haluat tutustua oikeuksiisi palvelumme käyttäjänä. Halutessasi voit milloin tahansa pyytää poistamaan yritysprofiilisi. Maksettua jäsenmaksua ei kuitenkaan palauteta. Yritys on itse vastuussa niistä tiedoista, joita se on työntekijöistään rekisteröinyt tietokantaan. Jos palveluun rekisteröityneen yrityksen työntekijällä on eriävä näkemys tai vastaväitteitä yrityksen julkaisemista tiedoista, hänen on käännyttävä kyseisen yrityksen, ei Linqitin puoleen.

Mitä jäsenyys maksaa?

Haluamme, että kaikilla yrityksillä olisi varaa käyttää Linqitiä ja siksi pyrimme tekemään jäsenyydestä mahdollisimman edullista. Linqitin jäsenmaksu riippuu yrityksesi koosta. Lisäksi se on matalampi yrityksille, jotka ainoastaan myyvät palveluitaan kuin sellaisille yrityksille, jotka haluavat käyttöönsä sekä myynti- että ostotoiminnon. Täältä löydät hintatiedot erilaisille jäsenprofiileille.

Kuinka Linqitin hakualgoritmi toimii?

Linqitin hakutoiminto määräytyy ostajan määrittelemien kriteerien mukaan. Järjestelmä hakee ja esittelee kaikki ostajan kriteerit täyttävät (ja ylittävät) resurssit. Ruudun oikeasta alakulmasta löytyvästä hakupainikkeesta ostaja voi seurata määrittelemiensä kriteerien vaikutusta haussa löytyvien resurssien määrään. Kun ostaja klikkaa hakupainiketta, järjestelmä hakee ja näyttää kaikki hakukriteerit täyttävät resurssit ennalta määritellyssä järjestyksessä. Resurssit listataan ensisijaisesti sen mukaisesti, millaista palautetta aiemmat asiakkaat ovat antaneet. Toissijaisesti resurssit listataan aakkosjärjestyksessä. Linqitin hakutoimintoon ei ole mahdollista ostaa näkyvyyttä.

Olen Linqitin jäsen, mutten saa työtarjouksia. Mitä pitäisi tehdä?

Näet omassa profiilissasi, kuinka monta kertaa olet näkynyt eri hauissa. Jos koet, ettei profiilisi näy tarpeeksi usein tai et saa yhteydenottoja, kannattaa harkita profiilin päivittämistä. Päivitä esimerkiksi profiilin lyhyt kuvaus ja varmista, että se kuvaa toimintaasi ja tarjoamiasi resursseja mahdollisimman hyvin. Lisäksi on hyvä käydä läpi rekisteröimäsi erikoisosaamiset ja palveluiden hinnoittelu sekä varmistaa, että kalenterisi on ajan tasalla.

En löydä sopivia resursseja. Mistä ongelma voi johtua?

Luodessasi Linqit-profiilia ostajana on tärkeää miettiä, millaista osaamista etsimälläsi lisäresurssilla tulee olla. Linqit listaa ainoastaan määrittelemiisi hakukriteereihin vastaavat resurssit, eli mitä korkeammat taitovaatimukset asetat, sitä vähemmän hakutuloksia saat. Kannattaa myös miettiä toimeksiannon laajuutta. Tarvitsetko todella täyspäiväistä resurssia lyhyeksi ajaksi vai onnistuisiko työ, joka tehdään hieman pidemmällä aikavälillä 75-prosenttisesti? Tämän tyyppisillä säädöksillä voi olla suuri vaikutus saamiisi hakutuloksiin. Ruudun oikeasta alakulmasta löytyvän hakupainikkeen avulla voit seurata määrittelemiesi kriteerien vaikutusta niitä vastaavien resurssien löytymiseen. Klikattuasi hakupainiketta järjestelmä näyttää kaikki hakukriteerisi täyttävät resurssit listaamalla ne ennalta määritellyssä järjestyksessä.

Kuka vastaa toimeksiannon suorittamisesta sopimuksen mukaan?

Linqit auttaa yrityksiä myymään ja ostamaan palveluita toisiltaan. Palvelu tarjoaa yrityksille työkalut toistensa löytämiseen ja yhteydenottoon. Myyjä ja ostaja sopivat keskenään toimeksiannon ehdoista. Molemmat osapuolet ovat yrittäjiä, mikä tarkoittaa, että hankinta vastaa alihankkijan kanssa tehtyä sopimusta. Alihankkija vastaa itse omista vakuutuksistaan ja vastaavista järjestelyistä. Koska kaupankäynti ja yhteydenpito tapahtuu suoraan ostajan ja myyjän välillä, Linqit ei ota vastuuta sopimusehdoista tai niiden toteutumisesta. Arvostelutoiminnon avulla toimeksiantaja voi antaa palautetta yrityksistä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä Linqitissä. Palautetta annetaan ensisijaisesti suoritetuista toimeksiannoista, mutta palautetoimintoa voidaan käyttää myös esimerkiksi sellaisissa tapauksissa, joissa myyjä ei vastaa saamiinsa toimeksiantopyyntöihin.